Visuel profil - en vigtig del af din branding

Din virksomheds visuelle profil er som dens påklædning. Det er ofte den som dine potentielle kunder ser først - og dermed er det også den de dømmer ud fra. Det nytter ikke at have en pæn skjorte på og slips hvis du går i træsko! Dit slips kan være nok så pænt og skabe troværdighed omkring dig som samarbejdspartner/leverandør. Men et par træsko - selv nogle pæne træsko - vil altid trække helhedsindtrykket ned. Derfor er en visuel profil vigtig at få udarbejdet da den styrker din branding.

Hvad består en visuel profil af?

En visuel profil består de grafiske elementer du bruger i din kommunikation. Med dit logo i spidsen består en visuel profil af: Dit logo, skrifttyper, farver, ikoner/symboler, slogan,  og evt. grafiske elementer.  Disse elementer benytter du i din markedsføring: dine visitkort, dine flyers, e-mail-signatur, hjemmeside, brevpapir, kuverter o.s.v.  Det hele defineres i en designmanual, der beskriver i detaljer:

  • Hvordan dit logo skal og må bruges
  • Hvilke farver der skal benyttes (defineret i CMYK, RGB og HEX)
  • Hvilke skrifter der bruges og hvordan
  • Hvilke ikoner er tilgængelige og hvordan
  • Hvordan bruges de grafiske elementer på f.eks dit website, din bil, påklædning o.v.s

Hvordan foregår det?

Bestilling og brief

Når du bestiller en visuel profil / visuel identitet hos mig, vil jeg kontakte dig for et brief på opgaven. Hvad er det for et firma du ejer? Hvilke produkter/ydelser sælger du? Hvem er dine kunder og din målgruppe? Hvad vil du gerne udtrykke? Hvem er dine konkurrenter?

Research 

Derefter vil jeg researche på opgaven. Hvad gør dine konkurrenter og hvordan skiller du dig ud?

Udarbejdelse

Jeg vil begynde at udarbejde et forslag til logo til dig. Jeg vil tage et valg omkring hvilke fonte / skrifter din visuelle identitet skal bestå af. Valget tager jeg ud fra min viden omkring fonte og brug af dem. Dernæst vælger jeg et udvalg af farver som din profil /  identiten skal bestå af. Valget tager jeg udfra trends, farvesymbolik og dit ønskede udtryk. Når fonte og farver er valgt vil jeg udarbejde nogle grafiske elementer som kan gå igen på dine tryksager / website. 

Korrektur og levering

Du vil løbende få korrekturer fra mig. Når de sidste valg et taget, vil jeg udarbejde en designmanual til dig der beskriver farver, fonte, grafiske elementer og brug af disse. Du vil få udleveret en PDF med manualen, dit logo i formater til tryk og web samt dine grafiske elementer. 

 

 

 

 

 

visuel identitet
visuel profil