logodesign

Logodesign fra 5200,-

Først vil jeg sige: Hatten af for dig! Du er en af de mennesker, der har turdet tage springet ud i livet som iværksætter. Du har sikkert lagt masser af timer og tanker i din nye eller kommende virksomhed allerede. Overvejet for og imod ... men har valgt at gøre det! Uanset om det bagvedliggende ønske er at tjene store penge eller få mere balance i hverdagen, ønsker du selvfølgelig at det skal blive en stor succes. For at skabe succes i din virksomhed er det vigtigt, at du giver den en flot påklædning. Den skal se godt ud. En rigtig god start vil være at se på din virksomheds kommende logodesign. 

Logodesign - når din virksomhed skal klædes pænt på

Dit logo (og din generelle grafiske profil) er nemlig din virksomheds påklædning. Det er ofte det som dine potentielle kunder ser først - og dermed også det, de dømmer ud fra. Det nytter ikke at have en pæn skjorte på og slips hvis du går i træsko! Dit slips kan være nok så pænt og skabe troværdighed omkring dig som samarbejdspartner/leverandør. Men et par træsko - selv nogle pæne træsko - vil altid trække helhedsindtrykket ned.

Ud fra dit logo skabes der altså en holdning til din virksomhed. Er du professionel? Hvilken værdi skaber din virksomhed? Hvilken type produkter/ydelser sælger du? Hvilken følelse skaber dit produkt?

Et godt logodesign taler til din målgruppe og fortæller den rigtige "historie" om din virksomhed.

Du behøver selvfølgelig ikke vide noget om alt dette. Det er jo det, du har mig til :0) Et stærkt logo kræver nemlig at jeg gør mig nogle tanker omkring, hvad dit logodesign skal signalere. Hvilken kernehistorie ønsker du at fortælle? Hvorfor eksisterer din virksomhed og hvilken forskel gør din virksomhed i verden?  Sammen beslutter vi os for, hvem din ønskede målgruppe er. Er du i tvivl om hvordan din virksomhed skal klædes på, kan du købe min e-bog omkring branding her.

Hos mig kan du få designet et logo fra 5200,- ex moms. Som nystartet virksomhedsejer kan det selvfølgelig godt være dér, du vælger at spare pengene. Fordi du måske ser vigtigere områder at bruge pengene på. Min holdning til det er selvfølgelig, at du styrker din virksomhed fra start med et unikt logodesign. Så for mig at se er et unikt logo et must - hvis du ønsker at tiltrække de helt rigtige kunder. Så er de penge hurtigt tjent ind igen :0)

Går du til et reklamebureau vil du oftest komme til at betale fra 10.000,- og opad for dit logodesign. Min forholdsvis billige pris betyder dog ikke, at kvaliteten ikke er i top. Når jeg laver et logodesign gør jeg det altid "fra bunden af". Jeg går ikke ud og kopierer andre eller køber standardiserede elementer til dit logo. Derfor laver jeg kun 1 udkast fra start! Fordi jeg ikke mener at det er fair at give dig 20 forskellige udkast at vælge imellem. For jeg bliver nødt til at tage dig seriøst og lave et logodesign der holder mange år fremover.

Min måde at arbejde på er at skabe en god forståelse for din virksomhed og dine ønsker. Jeg bruger min viden omkring markedsføring til at designe dit logo, så det rammer den rigtige målgruppe og udtrykker din virksomheds værdier. Dermed får du et logo der ikke blot ser flot ud, men som er gennemtænkt og gennemarbejdet. 

 Du kan læse mere om, hvordan det foregår længere nede på siden.

LOGOPAKKE 1
Design af logo
5200,-
ex. moms

Unikt logodesign

3 korrekturgange

Mini designmanual

LOGOPAKKE 2
Design af logo + Facebook
6000,-
ex. moms

Unikt logodesign

3 korrekturgange

Mini designmanual

Facebook profilbillede og coverbillede

LOGOPAKKE 3
Design af logo, Facebook cover- og profilbillede og visitkort design
6500,-
ex. moms

Unikt logodesign

3 korrekturgange

Mini designmanual

Design af visitkort

Design af Facebook cover- og profilbillede

Billigt logo - Sådan foregår det

1.Bestilling via formularen

Bestil din ønskede logopakke vha ovenstående prisoversigt. Jeg vil derefter kontakte dig via mail, hvor jeg vil medsende et brief, du bedes udfylde. Du kan også hente briefet her. Jeg vil dernæst sende dig en faktura på halvdelen af logoets pris. Fakturaen skal betales inden jeg påbegynder mit arbejde.

 2. Udfylding af brief

Du skal nu udfylde det brief jeg har udleveret dig. Her skal du tage stilling til, hvad du gerne vil udtrykke i dit logo. Hvilken følelse skal dit logo give? Har du præferencer omkring farver? Har du en bestemt stil du godt kan lide? Hvem er dine konkurrenter? Når briefet er udfyldt skal du sende det til mig pr. mail. Hvis vi vurderer at det er nødvendigt, vil jeg opsøge dig for en uddybende samtale. 

3. Research

Efter dit brief vil jeg researche lidt på opgaven. Hvad gør dine konkurrenter og hvordan skal dit logo skille sig ud? Jeg afprøver farver og designs samt laver forskellige skitser. 

4. Udarbejdelse

Jeg tegner derefter dit logo i vektorgrafik. Når man tegner et logo i vektorgrafik er man sikret en god kvalitet hele vejen igennem. Dit logo kan derefter skaleres uendeligt uden at blive sløret. 

5. Korrektur

Jeg sender dig efterfølgende et udkast. Udkastet vil oftest ligne et færdigt logo. Jeg bruger nemlig gerne lidt ekstra tid på det første udkast, da jeg ved, det kan være svært at forholde sig til blot en skitse. Du kommenterer og kommer med eventuelle ændringer.  Jeg arbejder derefter videre ud fra dine kommentarer. Du har 3 korrekturgange. Har du brug for flere korrekturgange koster det 400,- pr. korrekturgang.

6. Godkendelse og udlevering

Når du har valgt det endelige logo vil du få tilsendt en faktura på det resterende beløb. Når den er betalt, vil du få udleveret dit nye logo i de formater du skal bruge til tryk og web. Du får også udarbejdet en designmanual. Designmanualen består af farvekoderne til dit logo i både RGB, CMYK og HEX.

 

Designmanualen skaber den røde tråddesignmanual

For at få en ensartethed i dit logodesigns fremtoning og farver, udarbejder jeg en såkaldt mini designmanual.  Designmanualen beskriver logoets farver i både CMYK, RGB og evt. Pantone. Læs mere om de forskellige farverum her.

Designmanualen forbedrer muligheden for at dit logo har samme farve, uanset hvilket materiale det bliver trykt på. Den gør ihvertfald at du har det bedste udgangspunkt for flotte tryksager. Når jeg udarbejder et logodesign udarbejder jeg gerne en designmanual. Den kan du tage med dig og bruge som redskab når du skal bestille yderligere tryksager.

Sådan foregår det

Denne infografik forklarer processen fra brief til færdigt logo. 

Eksempler

Her er eksempler på nogle af mine logodesigns.

Tips og tricks

billigt logo

For at et logodesign skal være godt og stærkt skal det overholde nogle regler. […læs mere…]

vektorgrafik

Et logo skal designes i vektorgrafik. Med ved du hvad det er? […læs mere…]

registrering af logo

Skal dit logo registreres? […læs mere…]

CMYK RGB eller PANTONE

Kender du forskellen på CMYK, RGB og Pantone? […læs mere…]